ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 29 Απριλίου 2017

Επτά θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη ανταγωνιστικότητας «σκαρφάλωσε» ο ελληνικός Τουρισμός

Στην 24η θέση τοποθετείται η Ελλάδα μεταξύ 136 χωρών, από 31η που ήταν πριν από δύο χρόνια στον δείκτη ανταγωνιστικότητας του τουρισμού, που δημοσίευσε πρόσφατα το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (World Economic Forum-WEF), γεγονός που επιβεβαιώνει ότι ο τουρισμός παραμένει ο βασικός μηχανισμός εξόδου της χώρας από την κρίση και πυλώνας ανάπτυξής της.
Στην πρώτη θέση εξακολουθεί να βρίσκεται η Ισπανία, ενώ η Ελβετία υποχώρησε κατά τέσσερις θέσεις στη 10 θέση της κατάταξης.
Η χώρα μας, το τρέχον έτος, «σκαρφάλωσε» επτά θέσεις στον Δείκτη Ανταγωνιστικότητας Τουρισμού, πολύ πιο μπροστά από την Τουρκία και την Κύπρο (44η και 52η αντίστοιχα).
wef!Στην πρώτη θέση της κατάταξης βρίσκεται η Ισπανία, με επόμενη τη Γαλλία, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν η Γερμανία, η Ιαπωνία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η ΗΠΑ, η Αυστραλία, η Ιταλία, ο Καναδάς και η Ελβετία.
Σύμφωνα με τοWorld Economic Forum, η επίδοση της Ελλάδας αποδίδεται κυρίως στις εξαιρετικές προσπάθειες που καταβάλλει η χώρα για την αξιοποίηση των φυσικών πόρων της (32η από 46η), τόσο άμεσα, μέσω ισχυρότερης ψηφιακής ζήτησης (19η), όσο και έμμεσα, μέσω της προστασίας του περιβάλλοντος (39η από 61η) και των πολιτικών marketingπου ακολουθεί (43η από 62η).
Την ίδια στιγμή η Ελλάδα επιδεικνύει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από πλευράς τιμών (στην 90η θέση από την 113η), που οφείλεται κυρίως στο μειούμενο κόστος των υπηρεσιών φιλοξενίας για τους διεθνείς τουρίστες, στο κόστος καυσίμων και τη φορολογία στα εισιτήρια και τις χρεώσεις αεροδρομίων.
Οι πολιτικές αυτές, σύμφωνα με το WEF, συνέβαλαν στην προσέλκυση περισσότερων διεθνών αφίξεων, όμως παρήγαγαν μεικτά αποτελέσματα όσον αφορά τα έσοδα. Για την αύξηση των αφίξεων και των εσόδων, η Ελλάδα θα πρέπει να αποκτήσει πιο φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον (στην 103η θέση), με λιγότερα εμπόδια για τις ξένες άμεσες επενδύσεις, με μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων και αποτελεσματικότερο νομοθετικό πλαίσιο.
Επίσης, μεγαλύτερη σημασία θα πρέπει να δοθεί στη χρήση των νέων  τεχνολογιών (51η), αφού, μέχρι σήμερα, οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να κάνουν περιορισμένη χρήση τους, τόσο στον τομέα του B2B συναλλαγών (98η), όσο και στις B2C συναλλαγές (82η).
Επιπλέον, σημειώνεται ότι, η βελτίωση της πολιτικής θεωρήσεων (visa) (73η) αποτελεί ένα ακόμη μέτρο που θα μπορούσε να επηρεάσει τα έσοδα και τις διεθνείς αφίξεις, απαιτώντας μικρές οικονομικές επενδύσεις.
Υψηλότερη βαθμολογία εμφανίζει η Ελλάδα στους τομείς
  • Υγεία και Υγιεινή (11η θέση),
  • Προτεραιότητα σε Ταξίδια και Τουρισμό (15η θέση),
  • Τουριστικές Υπηρεσίες και Υποδομές (18η θέση).
Ο βασικός δείκτης που αποτυπώνει την ανταγωνιστικότητα συνολικά των χωρών, με βάση 14 επιμέρους δείκτες, δημοσιοποιείται κάθε δύο χρόνια από το World Economic Forum στην έκθεσή του «Travel and Tourism Competitiveness Report 2017».
Κάποια επιπλέον ενδιαφέροντα συμπεράσματα από τον δείκτη είναι:
Το Brexit προκαλεί ζημιά στον βρετανικό τουρισμό
Συνολικά, το Ηνωμένο Βασίλειο δεν έχει δει σημαντικές αλλαγές στον Δείκτη. Ωστόσο, οι προοπτικές δεν είναι πολύ αισιόδοξες ενόψει του Brexit. Η Βρετανία έχει τις δεύτερες λιγότερο ανταγωνιστικές τιμές στον κόσμο για τους τουρίστες, σύμφωνα με την έκθεση. Αυτό είναι πιθανό να επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο μετά την έξοδο της Βρετανίας από την Ε.Ε..
Η ανταγωνιστικότητα των τιμών υπολογίζεται χρησιμοποιώντας τέσσερις υπο-δείκτες. Τα αερολιμενικά τέλη με τους φόρους των εισιτηρίων, ο δείκτης ξενοδοχειακών τιμών, η ισοτιμία αγοραστικής δύναμης, και τα επίπεδα των τιμών των καυσίμων. Η Βρετανία έρχεται 130η από 136 χώρες σε ισοτιμία αγοραστικής δύναμης και 133η στα αερολιμενικά τέλη και στους φόρους εισιτηρίων. Το ίδιο ισχύει και για το επίπεδο των τιμών των καυσίμων, ενώ όσον αφορά τον δείκτη ξενοδοχειακών τιμών η κατάσταση είναι πιο θετική, με τη Βρετανία να είναι στην 59η θέση.
Εκτός από τα παραπάνω, η Βρετανία έρχεται στην 108η θέση για τις υποχρεώσεις για τις θεωρήσεις visa. Αυτό, αναμένεται να επιδεινωθεί μετά την φυγή της χώρας από την ΕΕ, λαμβάνοντας υπόψη την πολιτική  για ελεύθερη κίνηση της Ε.Ε.
Όσο για τώρα, ο τουρισμός είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας στη Βρετανία, δημιουργώντας 9% του ΑΕΠ της χώρας και σχεδόν το 10% των θέσεων εργασίας. Ωστόσο, είναι δύσκολο να προβλεφθούν οι επιδράσεις του Brexit σε αυτή την ανάπτυξη. Ειδικά όσον αφορά τα αεροπορικά ταξίδια που επί του παρόντος λειτουργούν στο πλαίσιο των συμφωνιών της Ε.Ε.
«Έπεσε» η Ελβετία στην τουριστική ανταγωνιστικότητα
Η 10η θέση από τις 136 είναι ένα αξιοσέβαστο επίτευγμα, όμως η Ελβετία υποχώρησε κατά τέσσερις θέσεις σε σύγκριση με τον Δείκτη του 2015. Η χώρα έχει χάσει τα σημεία για την ανάπτυξη των φυσικών πόρων της (43η θέση). Παρ’ όλα αυτά, η Ελβετία εξακολουθεί να είναι το νούμερο ένα στην παγκόσμια κατάταξη της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
Από την άποψη των πολιτιστικών πόρων (35η), η χώρα των Άλπεων κατέγραψε πτώση. Το μάρκετινγκ για τον τουρισμού επίσης φαίνεται λιγότερο αποτελεσματικό (29η). Αν και όπως ήταν αναμενόμενο, το επίπεδο των τιμών βάζει την Ελβετία στην τελευταία θέση όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα των τιμών. Ωστόσο, η χώρα φαίνεται να είναι πιο προσιτή απ’ ότι πριν δύο χρόνια.
Η ελβετική ανταγωνιστικότητα έπασχε επίσης από τα εμπόδια για την πρόσληψη ξένου εργατικού δυναμικού (61η) και οι αδύναμες προσπάθειες όσον αφορά τη διαφάνεια (30η). Για τους συγγραφείς, η Ελβετία θα πρέπει να κερδίσει τα πάντα με τη βελτίωση των φυσικών και πολιτιστικών πόρων της και να χαλαρώσει την πολιτική θεωρήσεων (visa policy) που ακολουθεί.
Υπάρχουν όμως και θετικά. Τα οφέλη για τους ξένους επισκέπτες περιλαμβάνουν την παρουσία ειδικευμένων εργατών (3η), τις οδικές υποδομές (4η) και τις υποδομές αεροδρομίου (11η). Οι τουριστικές υπηρεσίες θεωρούνται «εξαιρετικά καλά αναπτυγμένες», που είναι ο λόγος που η Ελβετία βρίσκεται στην 6η θέση σε αυτή την κατηγορία.
Η γραφειοκρατία «πληγή» για τον ιταλικό τουρισμό
Η Ιταλία εξακολουθεί να είναι ένας ονειρικός προορισμός στον κόσμο του τουρισμού, καθώς κατέχει την 8η θέση στον δείκτη τουριστικής ανταγωνιστικότητας. Η χώρα έχει «εξαιρετική» πολιτιστική κληρονομιά (5η), φυσικούς πόρους (12η) και άριστη υποδομή (11η). Αλλά έχει προσβληθεί από «ανίατη ασθένεια».
Όσον αφορά την ιεράρχηση των ταξιδιών και τον τουρισμό η Ιταλία έπεσε κατά 10 θέσεις στην 75η θέση. Κυρίως λόγω της έλλειψης δέσμευσης εκ μέρους της κυβέρνησης και των αδύναμων στρατηγικών μάρκετινγκ.
Επιπλέον, παράγοντες όπως η τρομοκρατία παίζουν ρόλο, εκτός από το δυσμενές επιχειρηματικό περιβάλλον, τη διάχυτη γραφειοκρατία και το αναποτελεσματικό νομικό πλαίσιο. Όλα αυτά τοποθετούν την Ιταλία στην 121η θέση από την άποψη του «Επιχειρηματικού περιβάλλοντος». Η χώρα σημειώνει, επίσης, απώλειες στους τομείς της υγείας και υγιεινής (30η θέση) και της τεχνολογίας (37η).
Το Top 10 των χωρών στην ανταγωνιστικότητα του Τουρισμού
  1. Ισπανία
  2. Γαλλία
  3. Γερμανία
  4. Ιαπωνία
  5. Ηνωμένο Βασίλειο
  6. Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής
  7. Αυστραλία
  8. Ιταλία
  9. Καναδάς
  10. Ελβετία

Πηγή: ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ money-tourism.gr