ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

Γιατί η βιομηχανία ενοικιάσεων τουριστικών ακινήτων βρίσκεται σε πλήρη άνθηση



 Στην προ-Internet εποχή, τα ενοικιαζόμενα ήταν μικρές επιχειρήσεις, οικογενειακού χαρακτήρα. Οι επιχειρήσεις διαφημίζονταν μέσω αγγελιών ή μεσιτών, κάποιες μάλιστα έστελναν καταλόγους με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στους πελάτες που έπαιρναν από τοπικά τουριστικά γραφεία. Η αλλαγή ήρθε μέσα σε μια δεκαετία: Ένα ζευγάρι από το Κολοράντο που έψαχνε έναν καλύτερο τρόπο για να νοικιάσει το σαλέ του δημιούργησε το site κρατήσεων VRBO το 1996. Η HomeAway απέκτησε την επιχείρηση το 2006, για να γίνει έτσι η κυρίαρχη εταιρεία στο συγκεκριμένο χώρο. Στη συνέχεια, το περασμένο έτος, Expedia απορρόφησε την HomeAway, με κόστος 3,9 δισ. δολ.

Η αγορά των ενοιακιαζόμενων τουριστικών καταλυμάτων έχει πλέον εκτιναχθεί. Πιστεύεται ότι η συγκεκριμένη τουριστική βιομηχανία αξίζει 100 δισ. δολ., με τις Ηνωμένες Πολιτείες να καταλαμβάνουν περισσότερο από το 1/4 της αγοράς. Η Research and Markets προβλέπει ότι η παγκόσμια αγορά παραθεριστικών ενοικιάσεων θα “κλείσει” στα 170 δισ. δολ. μέχρι το 2019. Εν τω μεταξύ, η Skift υπολογίζει ότι κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2016 και μόνο, οι ενοικιάσεις τουριστικών ακινήτων προσέλκυσαν σχεδόν 100 εκατ. δολ. για τη χρηματοδότηση επιχειρηματικών κεφαλαίων, σε ΗΠΑ και Ευρώπη.

Η αγορά ενοικιάσεων τουριστικών ακινήτων “από έφηβο, σε έναν νέο ενήλικα”, λέει ο Brandon Ezra, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Grand Welcome, μιας ταχύτατα αναπτυσσόμενης εταιρείας διαχείρισης ενοικιαζόμενων τουριστικών ακινήτων. “Η επιτυχία των HomeAway και AirBnB έχει οδηγήσει σε μια ‘φρενήρη κούρσα’, που περιλαμβάνει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα στον ταξιδιωτικό χώρο”, σημειώνει ο Julian Castelli της Leisurelink.

Η Choice Hotels, για παράδειγμα, ανακοίνωσε φέτος ότι θα εισέλθει και αυτή στα ενοικιαζόμενα τουριστικά ακίνητα. Η Priceline, δήλωσε πρόσφατα ότι τα εναλλακτικά καταλύματα - ένας γενικός όρος που περιλαμβάνει τις ενοικιάσεις τουριστικών ακινήτων, καθώς και ενοικιάσεις διαμερισμάτων και ενοικιάσεις ακινήτων σύντομης διάρκειας– θα αποτελέσουν μια σημαντική πηγή ανάπτυξης. Η κατηγορία αυτή αντιπροσωπεύει ήδη το μισό σχεδόν του περιουσιολογίου της Priceline εξαιτίας σε μεγάλο βαθμό της Villas.com, μιας επιχειρηματικής ιδέας του Booking.com (που ανήκει στην Priceline), η οποία ξεκίνησε το 2014.

Η AirBnB, η οποία είχε μια πιο αστική εστίαση από την παραδοσιακή αγορά ενοικιάσεων τουριστικών ακινήτων, έχει επικεντρωθεί στην προσέλκυση περισσότερων ακινήτων.

“Οι μικροί παίκτες γίνονται μεγαλύτεροι, και οι μεγαλύτεροι προσπαθούν να συμβαδίσουν”, σημειώνει ο Andrew McConnell, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Rented.com. Ο Ezra αναμένει να δει να προκύψουν περισσότερες εταιρείες αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων τα επόμενα 5-10 χρόνια, δεδομένης της κατακερματισμένης κατάστασης που επικρατεί στην αγορά αυτή.

“Η εξυγίανση, καθώς και η σύγκλιση αποτελούν τις δύο βασικές τάσεις”, αναφέρει ο McConnell - σύγκλιση σημαίνει αφαίρεση των παραδοσιακών διακρίσεων μεταξύ των οικιστικών κατηγοριών. “Ο τυπικός ταξιδιώτης δεν κάνει διάκριση μεταξύ μίας κατοικίας “διαμοιραζόμενης οικονομίας” (sharing economy) - από ένα αστικό διαμέρισμα της Airbnb σε ένα πολυτελές σπίτι της Onefinestay, πολύ αποτελεί συχνά και την κύρια κατοικία του ενοικιαστή – και σε ένα ενοικιαζόμενο τουριστικό κατάλυμα, συχνά το εξοχικό σπίτι του ενοικιαστή ή σε ακίνητα σε τουριστικούς προορισμούς όπως μια παραλία ή ένα χιονοδρομικό κέντρο. Και καθώς τα online ταξιδιωτικά γραφεία ενσωματώνουν σται δραστηριότητές τους περισσότερες ενοικιάσεις τουριστικών ακινήτων οι επιλογές μεταξύ όλων αυτών των κατξογριών εύκολα συγκρίνονται και αναμειγνύονται μεταξύ τους”.

Η σύγκλιση είναι ένας παράγοντας που οδηγεί και σε μια επαγγελματική “ωρίμανση” της βιομηχανίας. “Όταν κάποιος κλείνει διακοπές σε έναν ΟΤΑ, έχει συνηθίσει σε ένα πιο ξενοδοχειακού τύπου προϊόν”, σημειώνει ο Jeremy Grogg, της Kees Vacation Rentals. “Πηγαίνοντας πίσω 15 χρόνια”, λέει, “πολλές ιδιοκτησίες για ενοικιάσεις διακοπών δεν παρείχαν ούτε καν σεντόνια. Οι σημερινοί ταξιδιώτες αναμένουν τις ίδιες ανέσεις, όπως σε ένα ξενοδοχείο, από το σαμπουάν και το σαπούνι στο μπάνιο μέχρι το wi-fi, και τα κορυφαία στελέχη ακινήτων παρέχουν αυτές τις ανέσεις, για να δώσουν στους επισκέπτες το καλύτερο που μπορούν”.

Αν οι ενοιαζόμενες τουριστικές ιδιοκτησίες μπορούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών, η ζήτηση είναι πιθανό να αυξηθεί, δεδομένου ότι οι ηλικίες 18-44 ευθύνονται και για τη μεγαλύτερη αύξηση στο συγκεκριμένο τομέα, σύμφωνα με μελέτη της PhoCusWright για τα ιδιωτικά τουριστικά καταλύματα το 2015. Περίπου το 40% των Αμερικανών δηλώνει ότι δεν έχει μείνει ποτέ σε ενοικιαζόμενες τουρισικές κατοικίες, κάτι που καταδεικνύει οτι υπάρχει “άφθονος χώρος για να αναπτυχθεί η γνώση του χώρου στους καταναλωτές”, λέει ο Bill Furlong, πρόδρος North American Business της HomeAway.

Το ίδιο αισιόδοξος για τη νέα αγορά είναι και ο John Dalton, επικεφαλής Μάρκετινγκ στον Onsite Property Management Association. “Η εναλλακτική τουριστική διανυκτέρευση πρόκειται να γίνει η κύρια αγορά - δεν υπάρχει τέλος στις δυνατότητές της”, επισημαίνει.