ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Κυριακή 29 Ιουνίου 2014

Διαμαρτυρίες GTP και HATTA και προς το Υπουργείο Τουρισμού για εμπορικές πράξεις κατευθυνόμενης προβολής

Ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) εξέφρασε την έντονη διαμαρτυρία του Συνδέσμου, αλλά και του συνόλου του κλάδου των τουριστικών γραφείων, σχετικά με το νέο πρόγραμμα προώθησης και προβολής του ελληνικού τουρισμού, το οποίο παρουσιάστηκε χθες. Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που ανακοινώθηκε από τον ΕΟΤ κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου προγράμματος “η υπουργός Τουρισμού επισήμανε ότι το νέο στρατηγικό σχέδιο για τον τουρισμό είναι προσαρμοσμένο στις συνήθειες των τουριστών, τα κριτήρια επιλογής προορισμού, τον τρόπο που αναζητούν πληροφόρηση οι επισκέπτες, τα κανάλια μέσα από τα οποία αγοράζουν υπηρεσίες και οργανώνουν το ταξίδι τους”.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την παρουσίαση του γενικού γραμματέα του ΕΟΤ, πλέον παρουσιάζονται και χρησιμοποιούνται στο επίσημο site της Ελλάδας visitgreece.gr οι πλατφόρμες expedia.com, lastminute.com, tripadvisor.com, travelocity.com, travelzoo.com, yahoo.com και orbitz.com, οι οποίες παραπέμπουν τον τουρίστα στα συγκεκριμένα sites για την οργάνωση του ταξιδιού και την αγορά υπηρεσιών. Επιπλέον, παρουσιάστηκε η “συνεργασία με Greek Travel Pages και ενσωμάτωση δρομολογίων πλοίων σε όλους τους προορισμούς της Ελλάδας με λιμάνι, στην ιστοσελίδα visitgreece.gr.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εν λόγω σελίδα, δίνεται η δυνατότητα κρατήσεων, μέσω ενός τουριστικού γραφείου, το οποίο βεβαίως προσφέρει εκτός από ακτοπλοϊκά εισιτήρια, το σύνολο των τουριστικών υπηρεσιών (ξενοδοχεία, μεταφορές, κ.λπ.), όπως και τα περίπου 4.000 νομίμως λειτουργούντα τουριστικά γραφεία της χώρας”.

“Δεν είναι δυνατό”, αναφέρει ο ΗΑΤΤΑ, “το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ να προωθούν ενεργά, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της Ελλάδας, εμπορικές πράξεις κατευθυνόμενης προβολής ή μονοπώλησης πωλήσεων τουριστικών υπηρεσιών και τον αθέμιτο ανταγωνισμό των ελεύθερων επαγγελματιών, με επιλεκτικές συνεργασίες ημεδαπών και αλλοδαπών διαδικτυακών πυλών πώλησης, εισιτηρίων, ξενοδοχείων, μεταφορών, εκδρομών.

Δεν είναι δυνατό το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ να γίνονται ανταγωνιστές των τουριστικών γραφείων, τα οποία δραστηριοποιούνται στη χώρα, πληρώνουν φόρους, απασχολούν δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους και βέβαια επενδύουν.

Δεν είναι δυνατό το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ να γίνονται ανταγωνιστές του συνόλου των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και να κάνουν συμμάχους μεγάλα ξένα και ελληνικά διαδικτυακά συστήματα κρατήσεων / εμπορικές επιχειρήσεις. Πρέπει επιτέλους να γίνει αντιληπτό ότι πάνω από το 70% των τουριστών της Ελλάδας διακινούνται από τα ελληνικά τουριστικά γραφεία, τα οποία προβάλουν και προωθούν την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο με ίδια μέσα και κόστος”.

Η απάντηση - διαμαρτυρία του GTP προς τον HATTA
“Σε συνέχεια δελτίου Τύπου που εξέδωσε ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) σχετικά με τη συνεργασία μεταξύ του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και του Greek Travel Pages (GTP) για την παρουσίαση των δρομολογίων πλοίων στο visitgreece.gr, θα θέλαμε να ενημερώσουμε την τουριστική αγορά για τα εξής:

Το Greek Travel Pages (GTP) παρέχει πληροφόρηση προσβάσιμη από όλους. Δεν αποτελεί σύστημα κρατήσεων οποιασδήποτε υπηρεσίας. Το GTP συλλέγει, επεξεργάζεται και δημοσιεύει τα δρομολόγια πλοίων από το 1975 σε έντυπη μορφή και από το 1998 και σε ηλεκτρονική. Είναι το μόνο μέσο που παρουσιάζει όλα τα δρομολόγια είτε αυτά είναι κύρια, τοπικά ή αφορούν σε πορθμεία.

Είναι το μόνο μέσο, που, όλα αυτά τα χρόνια, δίνει λύση σε όσους επιθυμούν να προγραμματίσουν από νωρίς το ταξίδι τους στα ελληνικά νησιά, παρουσιάζοντας προτεινόμενα δρομολόγια.

Είναι το μόνο μέσο, μέσω του οποίου ο χρήστης έχει άμεση πρόσβαση στο σύνολο της πληροφορίας (γραφεία ταξιδίων, λιμενικοί πράκτορες, ξενοδοχεία, σημεία ενδιαφέροντος κ.ά.)

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά έχουν καταστήσει το GTP τον βασικό πάροχο πληροφορίας για την ακτοπλοΐα και όχι μόνο.

Απόδειξη αποτελεί η πολύ μεγάλη επισκεψιμότητά του gtp.gr, η οποία είναι αντίστοιχη, αν όχι και μεγαλύτερη, από το visitgreece.gr.

Ο Εθνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) ζήτησε τη συνδρομή του GTP για την παρουσίαση των δρομολογίων πλοίων στο visitgreece.gr. Ανταποκριθήκαμε όπως έχουμε κάνει και στο παρελθόν άμεσα, επωμιστήκαμε το κόστος υλοποίησης και παρέχουμε την πληροφορία στον ΕΟΤ εντελώς δωρεάν.

Στόχος μας είναι να συμβάλουμε στην όσο το δυνατόν πληρέστερη παροχή πληροφόρησης από την ‘εθνική’ ιστοσελίδα προς όφελος του ελληνικού τουρισμού και άρα και των επαγγελματιών του κλάδου.

Το GTP ήταν, είναι και θα είναι στη διάθεση του ΕΟΤ και κάθε φορέα, ο οποίος εργάζεται προς όφελος του ελληνικού τουρισμού. Προς όφελος των πολλών και όχι των λίγων.

Το GTP ήταν, είναι και θα είναι στο πλευρό των επαγγελματιών του τουρισμού.

Πεποίθησή μας είναι ότι η συλλογική επιτυχία είναι προϋπόθεση για την προσωπική επιτυχία του καθενός μας. Η κρίση, άλλωστε, το απέδειξε με βίαιο τρόπο.

Λυπούμαστε, ιδιαίτερα, που ο ΗΑΤΤΑ, χωρίς να ερευνήσει και χωρίς να μιλήσει μαζί μας  εξέδωσε ένα ανυπόγραφο δελτίο Τύπου γεμάτο ανακρίβειες.

Λυπούμαστε, ιδιαίτερα, που ο HATTA παρασύρεται από διάφορους επιτήδειους οι οποίοι ονειρεύονται επιστροφή στο παρελθόν και αντιστέκονται στο νέο. Το πάρτι όμως τελείωσε, η Ελλάδα αλλάζει.

Η εκδότρια του Greek Travel Pages
Μαρία Θεοφανοπούλου”.