ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

ΣΕΤΕ& HATTA: Προς τη σωστή κατεύθυνση ο εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας των επιβατηγών πλοίων


Σημαντικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουργίας των επιβατηγών πλοίων, χαρακτηρίζει ο ΣΕΤΕ την αναθεωρημένη εκδοχή του Πολυνομοσχεδίου για τη ναυτιλία που παρουσιάζει το Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου, κατόπιν της διαβούλευσης με τους κοινωνικούς φορείς.

Το αναθεωρημένο πλαίσιο εκσυγχρονίζει τις υφιστάμενες δομές λειτουργίας των υπό ελληνική σημαία επιβατηγών πλοίων αίροντας στρεβλώσεις, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους και μειώνοντας το λειτουργικό κόστος.

Τα προτεινόμενα μέτρα αναμένεται να δώσουν ανάσα στα ελληνικά πλοία στις θαλάσσιες γραμμές της Αδριατικής, τα οποία βρίσκονται σήμερα υπό ισχυρή ανταγωνιστική πίεση από σημαίες γειτονικών χωρών και δημιουργεί ελπίδες για ενίσχυση της ελληνικής σημαίας στις διεθνείς γραμμές.

Ταυτόχρονα αναγνωρίζεται ο εποχικός χαρακτήρας της ακτοπλοΐας και ο ειδικός, ενισχυτικός, ρόλος των ταχυπλόων στην εξυπηρέτηση των ακτοπλοϊκών γραμμών κατά την καλοκαιρινή περίοδο αιχμής.

Η άρση των έως σήμερα στρεβλώσεων, οι οποίες λειτουργούσαν αποτρεπτικά για πολλές εταιρείες προκειμένου να δρομολογήσουν πλοία τους, θα ωφελήσει την τουριστική ανάπτυξη των νησιωτικών κοινοτήτων και τις αναπτυξιακές τους δυνατότητες.
Τη βαθιά ικανοποίησή του εκφράζει και ο ΗΑΤΤΑ για το Σχέδιο Νόμου “Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και άλλες διατάξεις”, που δόθηκε στους εκπροσώπους φορέων της ακτοπλοΐας.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ κ. 
Γιώργος Τελώνης“είμαστε ιδιαίτερα θετικοί με τις ρυθμίσεις που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο μέσω των οποίων θα επιλυθούν σειρά προβλημάτων που ταλανίζουν τον κλάδο της ακτοπλοΐας επί σειρά ετών.  Οι ρυθμίσεις αυτές θα συμβάλλουν στον υγιή ανταγωνισμό και θέλουμε να πιστεύουμε ότι και με την προσδοκώμενη μείωση του συντελεστή Φ.Π.Α. που ισχύει σήμερα, θα υπάρξει περιθώριο για μείωση των τιμών των εισιτηρίων προς όφελος των κατοίκων των νησιών μας και βεβαία του ελληνικού τουρισμού”.

Ειδικότερα, οι ρυθμίσεις που αφορούν στην επιπλέον δρομολόγηση πλοίων μόνο για τους θερινούς μήνες, η μείωση του χρόνου δρομολόγησης ταχύπλοων πλοίων αλλά και ο εξορθολογισμός των εργασιακών θεμάτων με στόχο τη μείωση των λειτουργικών εξόδων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, ήταν επιβεβλημένες και θα έπρεπε να έχουν θεσπιστεί εδώ και χρόνια.