ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Παρασκευή 31 Αυγούστου 2012

Δεύτερη Πύλη Εισόδου για την κρουαζιέρα στη Λέσβο


Πάγιο αίτημα των τοπικών φορέων της Πέτρας Λεσβου είναι η δημιουργία στην περιοχή της Δεύτερης Πύλης Εισόδου στο νησί, που θα συμβάλλει πολύ αποφασιστικά στην τουριστική προώθηση . Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των Ανεξάρτητων Ελλήηνων, Τέρενς Κουίκ, ο οποίος έχει υπό την βουλευτική του εποπτεία και την Εκλογική Περιφέρεια της Λέσβου, κατέθεσε την σχετική ερώτηση προς τους υπουργούς Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη, Δημ. Τάξης και Προστασίας του ΠΟλίτη Νίκο Δένδια και Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα.

Ο τουρισμός αποτελεί για την τοπική οικονομία έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες ανάπτυξης και εισροής εσόδων. Η συνεισφορά του τουρισμού στην οικονομία και απασχόληση της ευρύτερης περιοχής Μολύβου – Πέτρας της Λέσβου, καταλαμβάνει το 70% στο σύνολο των οικονομικών δραστηριοτήτων της περιοχής.
Σε ό,τι αφορά στις κρουαζιέρες και στον ιστιοπλοϊκό και σκαφάτο τουρισμό, το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών που ζητούν να ελλιμενιστούν στη συγκεκριμένη περιοχή είτε είναι Τούρκοι είτε επισκέπτες Βαλκανικών χωρών και Ρώσοι οι οποίοι κατεβαίνοντας από την Κωνσταντινούπολη συναντούν σε ευθεία σχεδόν γραμμή τον Μόλυβο και την Πέτρα, χωρίς να χρειάζεται να αλλάζουν την πορεία τους. Αυτή η θέση εξ άλλου αποτέλεσε τον βασικό παράγοντα ώστε η περιοχή Μήθυμνας να αποτελεί τον διαμετακομιστικό κόμβο με την Ανατολή, την Ρωσία και την Αίγυπτο κατά το παρελθόν.
Καθώς η ζήτηση για υπηρεσίες μαρίνων και πυλών εισόδου αυξάνεται, ομοίως διευρύνονται και οι ευκαιρίες για επενδύσεις στον συγκεκριμένο τουριστικό κλάδο.
Σύμφωνα με υπόμνημα που μου κατέθεσε ο ‘Φορέας Τουρισμού Μήθυμνας’:
Το λιμάνι της Πέτρας αποτελεί τον ιδανικό τόπο χωροθέτησης μιας δεύτερης Πύλης εισόδου για το ΒΔ τμήμα της Λέσβου. Σημαντικοί παράγοντες γι’αυτό είναι ότι:
1.Η ευρύτερη περιοχή του Μολύβου από τη δεκαετία του 60 μέχρι και σήμερα δέχεται το 80% του συνολικού τουρισμού του νησιού, με ότι αυτό σημαίνει για την οικονομία, την απασχόληση και την ανάπτυξη του τόπου συνολικά, την Μυτιλήνης συμπεριλαμβανομένης.
2. Στα όριά της περιλαμβάνει την περιοχή natura 2000 του ορεινού όγκου του Λεπετύμνου και σε απόσταση μισής ώρας την περιοχή του απολιθωμένου Δάσους Σιγρίου και των υγροτόπων Καλλονής δύο από τις σημαντικότερες περιοχές natura 2000 ολόκληρης της Ελλάδας. Περιλαμβάνει τρεις διατηρητέους - παραδοσιακούς οικισμούς και πολλές περιοχές εξαιρετικού κάλλους.
3. Το 85% του πρακτορευμένου τουρισμού που διανέμεται στο σύνολο της Λέσβου διακινείται και διανέμεται από τα τουριστικά πρακτορεία του Μολύβου.
4. Το λιμάνι της Πέτρας έχει καθορισμένο ‘αιγιαλό και παραλία’.
5. Έχει το απαιτούμενο βάθος ώστε να μπορούν να προσεγγίσουν με ασφάλεια κρουαζιερόπλοια και σκάφη.
6. Αποτελεί εδώ και χρόνια τον Βόρειο πυλώνα εισόδου εμπορευμάτων προς το Β.Δ. κομμάτι του νησιού καθώς από την Πέτρα εξυπηρετούνται οι όποιες εξαγωγικές δραστηριότητες (αλάτι, περλίτης κ.λπ.), αλλά και οι εισαγωγές κυρίως οικοδομικών υλικών (τσιμέντα, κεραμίδια, τούβλα κ.λπ.).
7. Μπορεί να φιλοξενήσει έως και 70 σκάφη ημερησίως με τις υπάρχουσες υποδομές (προσέγγιση, νερό, φως κ.λπ.) όπως έχει διαπιστωθεί κατά την φιλοξενία της Regatta Αιγαίου που έχουμε φιλοξενήσει στον Μόλυβο και στην Πέτρα επανειλημμένως.
8. Υπάρχει μεγάλος μόλος αλλά και χερσαία ζώνη ικανή να φιλοξενήσει, με μικρό κόστος στην αρχική φάση με λυόμενες κτιριακές εγκαταστάσεις τις απαραίτητες υποδομές.
9. Η προσέγγιση στο λιμάνι της Πέτρας μειώνει δραστικά την απόσταση που χρειάζεται να διανύσει ο τουρίστας, ιδίως από τα απέναντι παράλια (Αϊβαλί, Αδραμύττι Ακτσάϊ, Σμύρνη κ.λπ. Αρκεί να αναφερθεί ότι, ενώ η απόσταση για να φτάσει ο ιδιοκτήτης σκάφους τουρίστας από τα απέναντι παράλια στο λιμάνι της Πέτρας είναι 25 μίλια αναγκάζεται, για να πάρει άδεια εισόδου από την Μυτιλήνη και να επισκεφθεί την κατ’εξοχήν τουριστική περιοχή του Μολύβου, να διανύσει 125 μίλια. Αυτό καθιστά το νησί μη ανταγωνιστικό, δαπανηρό και μη επιλέξιμο προορισμό.
10. Η δημιουργία της δεύτερης Πύλης εισόδου ανοίγει τον δρόμο για μια επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με επισκέπτες τριημέρου από τα απέναντι παράλια ώστε να μπορέσει σταδιακά να επεκταθεί σε δωδεκάμηνη βάση.
11. Η μεγέθυνση της τουριστικής οικονομίας στην ακριτική περιοχή του Μολύβου και του Β.Δ. τμήματος της Λέσβου,, εν μέσω κρίσης, αποτελεί την σημαντικότερη παράμετρο για την διατήρηση και άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τον τουρισμό από την παραγωγή προϊόντων έως την οικοδομή και επομένως την απασχόληση.
12. Αυτή η τουριστική μεγέθυνση θα έχει τα μέγιστα οφέλη στην απασχόληση και στην παραμονή των νέων ανθρώπων και των επιχειρηματιών στην ακριτική περιοχή όχι μόνο του Μολύβου και της Πέτρας αλλά ολόκληρου του νησιού.
13. Η τουριστική δυναμική που αναπτύσσεται για έναν θαλάσσιο τουρισμό σκαφών και κρουαζιέρας για να μπορέσει να εξυπηρετηθεί έχει απόλυτη ανάγκη από μια νέα πύλη εισόδου στο λιμάνι της Πέτρας’”.
Με βάση τα ανωτέρω, ερωτώνται οι συναρμόδιοι υπουργοί:
Θα ανταποκριθούν στο αίτημα του ‘Φορέα Τουρισμού Μήθυμνας’ που εκπροσωπεί το ΣΥΝΟΛΟ των επαγγελματιών της περιοχής, αλλά και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για δημιουργία Πύλης Εισόδου στη Πέτρα Λέσβου;”