ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Μinoan Lines: Έλλειψη διαφάνειας στην πώληση των γραμμών του Σαρωνικού


Κατά τη Συνέλευση των μετόχων της Hellenic Seaways στα γραφεία της εταιρείας στον Πειραιά, οι εκπρόσωποι της Minoan Lines (η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος με ποσοστό 33,35%) εξέφρασαν την κριτική και τις επιφυλάξεις τους σχετικά με την διοίκηση της εταιρείας και τις οικονομικές της καταστάσεις, οι οποίες εγκρίθηκαν με το σημαντικά μειωμένο ποσοστό του 51,7% του παριστάμενου  μετοχικού κεφαλαίου. Η δε απαλλαγή του Δ.Σ. για την παρελθούσα χρήση κατά το Άρθρο 35 του Ν.2190/1920 εγκρίθηκε από το οριακό ποσοστό του 50,23% του παριστάμενου μετοχικού κεφαλαίου, ποσοστό το οποίο προκύπτει από τους υπολογισμούς της εταιρείας. 
Μεταξύ των λόγων για τους οποίους η Μinoan Lines άσκησε κριτική προς τον πορόεδρο του Δ.Σ. και τα άλλα μέλη της διοίκησης είναι το τεράστιο χρέος του Ομίλου ΑΝΕΚ, ο οποίος επίσης ελέγχεται και διοικείται από τον κ. Βαρδινογιάννη, έναντι της Hellenic Seaways  παραπάνω από 13.000.000 ευρώ. Αλλά επίσης και η αιφνίδια καταγγελία του ναυλοσυμφώνου για το “Νήσος Μύκονος” από εταιρεία του Ομίλου ΑΝΕΚ στην οποία ο κ. Βαρδινογιάννης δεν έφερε αντίρρηση και την αντικατάσταση του πλοίου από πλοίο της ΑΝΕΚ, ενώ το “Νήσος Μύκονος” είναι τώρα δεμένο (σ.σ. το “Νήσος Μύκονος” από 27 Ιουλίου εξυπηρετεί τη γραμμή από Πειραιά για Σύρο, Μύκονο, Ικαρία και Σάμο).
Όσον αφορά στην πρόσφατη πώληση των γραμμών του Σαρωνικού, η Μinoan Lines προέβαλλε την απόλυτη έλλειψη διαφάνειας της εν λόγω πώλησης, που έγινε για ένα πολύ χαμηλό τίμημα προς ελληνική εταιρεία. Το Δ.Σ ενημερώθηκε μόνο στο τέλος Μαΐου για τη διαπραγμάτευση, τη στιγμή που ο κ. Βαρδινογιάννης ζήτησε να εξουσιοδοτηθεί από το Δ.Σ. για να προβεί στην πώληση. 
Χάρη στην πίεση που ασκήθηκε από τους εκπροσώπους της Μinoan Lines κατά τις συνεδριάσεις, το παραπάνω τίμημα αυξήθηκε σε 11.150.000 ευρώ αλλά εξακολουθεί να θεωρείται πάρα πολύ χαμηλό για τους εκπροσώπους της Minoan Lines, οι οποίοι καταψήφισαν την πώληση.
Η ενδιαφέρουσα διαπίστωση, στην οποία κατέληξε η Μinoan Lines ελέγχοντας τα στοιχεία που μπόρεσε να συγκεντρώσει σχετικά με τις συμβάσεις της πώλησης είναι ότι τα μόνα δύο (2) πλοία (εκ των έντεκα (11) της en block πώλησης), που μεταβιβάστηκαν από τη Hellenic Seaways μέχρι στιγμής, έχουν πράγματι πωληθεί σε ξένους αγοραστές φερόμενους ως υποδειχθέντες από την Argosaronic Lines, προς τίμημα περίπου διπλάσιο από αυτό που η Argosaronic Lines συμφώνησε με τη Hellenic Seaways. 
Συγκεκριμένα, το “Flying Cat 2” που πωλήθηκε από τη Hellenic Seaways στη συλλογική (enblock) πώληση στην ενδεικτική τιμή των 1.400.000 ευρώ, πωλήθηκε από την Argosaronic Lines για 3 εκατ. ευρώ σε Κορεάτες αγοραστές, ενώ για το “Νefeli” το αντίστοιχο ποσό ήταν 2.600.000 ευρώ, και πωλήθηκε από την Argosaronic Lines έναντι 4.750.000 ευρώ  σε εταιρεία του Παναμά.
Έχει ζητηθεί στον κ. Βαρδινογιάννη από τη Minoan Lines και στο παρελθόν και κατά τις συνεδριάσεις του Δ.Σ. και στο απελθόν Δ.Σ. να παράσχει πληροφορίες για αυτά τα “εκπληκτικά” γεγονότα. Τα πλοία φαίνεται να επιθεωρήθηκαν από τους Κορεάτες και τους Παναμανέζους αγοραστές με τη συναίνεση της διοίκησης της Hellenic Seaways. Ο κ. Βαρδινογιάννης επίσης ερωτήθηκε να παράσχει στον κ. Francesco Lauro τόσο και με ιδιότητά του ως μέλος του Δ.Σ. όσο και ως εκπρόσωπος της Minoan Lines στη Γενική Συνέλευση το μνημόνιο της συμφωνίας αναφορικά με τα δύο της πλοία, αλλά προς κατάπληξή μας αρνήθηκε επανειλημμένα να παρέχει αυτές τις ουσιώδεις πληροφορίες.
Ο κ. Francesco Lauro, επιφανής Ιταλός δικηγόρος και τέως πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος της Νάπολη δήλωσε: Δεν έχω ξαναδεί τέτοια συναλλαγή και τέτοια έλλειψη πληροφόρησης από τη διοίκηση μιας εταιρείας. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε ότι μπορούμε για να προστατεύσουμε τα συμφέροντα της Hellenic Seaways των μετόχων της και των εργαζόμενών της”
Ο κ. Emanuele Grimaldi, υπό την ιδιότητα του προέδρου της Minoan Lines και του Ομίλου Grimaldi, σχολιάσε: “Η Hellenic Seaways πρέπει να διοικείται από πρόσωπα υψηλού επαγγελματικού κύρους και χωρίς συγκρουόμενα συμφέροντα με αυτά της εταιρείας, προς όφελος όλων των μετόχων και όχι ορισμένων εξ’αυτών”.