ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

H προώθηση του ελληνικού τουρισμού έχει άμεση ανάγκη από οργανωμένες επικοινωνιακές ενέργειες και εξειδικευμένη γνώση


Με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση της McCann Erickson στον ημερήσιο τύπο, σχετικά με το έργο της τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Αττικής, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος, επιθυμεί να σημειώσει τα εξής:

Σε μια κρίσιμη χρονική στιγμή, όπου η ανάπτυξη προκρίνεται από το σύνολο των πολιτών και των πολιτικών δυνάμεων ως αναγκαία συνθήκη για την επιβίωση της χώρας, όλοι πρέπει να θυμόμαστε ότι ο τουρισμός αποτελεί την κύρια επιχειρηματική δραστηριότητα της Ελλάδας.

Όπως κάθε κύριο εθνικό προϊόν και το ελληνικό τουριστικό προϊόν, για να είναι ανταγωνιστικό στη διεθνή σκηνή, πρέπει να προβάλλεται και να προωθείται. Σύμφωνα με τις διεθνείς νόρμες, η χώρα θα έπρεπε να επενδύει κονδύλια της τάξεως των 200 εκ ευρώ ετησίως για το σύνολο της επικοινωνιακής της προβολής (2% επί του ακαθάριστου εσόδου από την τουριστική δραστηριότητα), κάτι που δεν έχει συμβεί ιστορικά. Αντίθετα, η πρακτικά μηδενική επένδυση των τελευταίων ετών, έχει δημιουργήσει ήδη αρνητικό αντίκτυπο για την Ελλάδα, όπως δείχνουν τόσο οι διεθνείς έρευνες εικόνας των χωρών ως «μαρκών», όσο και τα πραγματικά οικονομικά στοιχεία.
Κάτω από αυτές τις δεινές συνθήκες, κάθε οργανωμένη προσπάθεια να χτιστεί μια σημαντική επικοινωνιακή εκστρατεία, από μια περιφερειακή αρχή, θα έπρεπε να θεωρείται θετική αναπτυξιακή ενέργεια, ιδιαίτερα όταν χρηματοδοτείται κατά κύριο λόγο από κοινοτικά κονδύλια και όχι από τα φορολογικά έσοδα. Οι ατεκμηρίωτες βολές περί κόστους των έργων που προδιαγράφονται από τις ίδιες τις αναθέτουσες αρχές και ανατίθενται μέσω διεθνών διαγωνισμών σε πιστοποιημένες εταιρίες επικοινωνίας δεν προσφέρουν καλές υπηρεσίες στην οικονομία και τους πολίτες.
Η διεθνής εμπειρία χωρών που είτε είναι και παραμένουν μεγάλοι παίκτες στη σκακιέρα του τουρισμού, είτε αναδύονται δυναμικά, καταδεικνύει ότι μόνον η συνεπής στρατηγική, η στοχευμένη επένδυση και η επαγγελματική γνώση μπορούν να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η ΕΔΕΕ, όπως εκπροσωπεί τον κλάδο της Διαφήμισης και Επικοινωνίας στη χώρα, βοηθάει τον ΕΟΤ με pro bono προσφορά πολύ σημαντικού έργου. Επειδή όμως καμία pro bono εκστρατεία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την οργανωμένη δράση και επένδυση, αποφάσισε να στηρίξει και θα συνεχίσει να στηρίζει κάθε άμεση ενέργεια για την ανάκαμψη της τουριστικής αγοράς, από την κεντρική Κυβέρνηση, την Αυτοδιοίκηση και τους φορείς και ιδιαίτερα από τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού, η οποία φαίνεται,όπως αναφέρει, από τις πρόσφατες παρεμβάσεις της , να τοποθετεί το ζήτημα της προβολής του ελληνικού τουρισμού στις σωστές του διαστάσεις.