ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Κυριακή 3 Ιουνίου 2012

ΓΕΠΟΕΤ: Η τετραήμερη απεργία των οδηγών τουριστικών λεωφορείων σε καμία περίπτωση δεν είναι τυχαία


Η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού με αίσθημα ευθύνης προς τις κατά τόπους Ενώσεις τουριστικών γραφείων και τουριστικών λεωφορείων μέλη της ανά την Ελλάδα και το καταναλωτικό κοινό ανακοίνωσε ότι οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που θα καθορίζει τους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών τουριστικών λεωφορείων της χώρας δεν είχαν επιτυχή κατάληξη.
Ως αποτέλεσμα οι Ομοσπονδίες των οδηγών τουριστικών λεωφορείων προκηρύσσουν τετραήμερη απεργία με έναρξη την Δευτέρα 04/06/2012 και ώρα 01.00 π.μ. και λήξη την 08/06/2012 και ώρα 01.00 π.μ.

Η ΓΕΠΟΕΤ εκφράζει τη λύπη της για την αποτυχία των διαπραγματεύσεων καίτοι κατέβαλλε σημαντικές προσπάθειες ώστε να υπάρξει σύγκλιση απόψεων με τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων – συνεργάτες μας. Ιδιαίτερα στο μισθολογικό κομμάτι, η Ομοσπονδία αποποιήθηκε τα σημαντικά περιθώρια μείωσης μισθών που πλέον προβλέπει η εργατική νομοθεσία και συμφώνησε να παραμείνει αναλλοίωτος ο περυσινός βασικός μισθός και να παραμείνουν όλα σχεδόν τα επιπλέον του νόμου επιδόματα. Ούτε αυτό όμως έγινε αποδεκτό.
Δυστυχώς κάποιοι δείχνουν να μην αντιλαμβάνονται ότι η ελληνική οικονομική πραγματικότητα έχει αλλάξει σε μη αναστρέψιμο βαθμό και ότι η φετινή χρονιά δεν είναι απλώς η συνέχεια της προηγούμενης, τίποτα δεν έχει μείνει το ίδιο και για κανέναν, σε όποια πλευρά και αν βρίσκεται. Τα τουριστικά γραφεία και οι επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων μέλη μας καταγράφουν πτώση στον κύκλο εργασιών τους ύψους 41,3%, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, και αδυνατούν να καταβάλλουν στους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων αναλλοίωτα τα προνομιακά – σε σχέση με άλλους κλάδους – επιδόματα που τους παρείχαν τα τελευταία χρόνια και τα οποία είχαν από κοινού συμφωνηθεί. Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα.
Η εξαγγελία της απεργίας των οδηγών σε καμία περίπτωση δεν είναι τυχαία, αφορά στοχευμένες ημερομηνίες όπως αυτή της αργίας του Αγίου Πνεύματος όπου κατά παράδοση διενεργούνται εκδρομές λόγω τριημέρου αλλά και ημερομηνίας εντός της ερχόμενης εβδομάδας όπου κρουαζιερόπλοια θα προσεγγίσουν το λιμάνι του Πειραιά, ώστε να μεγιστοποιηθεί η ζημιά στον ελληνικό τουρισμό, να αλλάξουν ρότα τα πλοία αυτά μεταβαίνοντας στη γειτονική Τουρκία  ή να ταλαιπωρηθούν οι τουρίστες που θα επιλέξουν να αποβιβαστούν, ώστε να ανανεωθεί το περυσινό φωτογραφικό υλικό τουριστών να περπατούν στους αυτοκινητόδρομους, διότι δεν υπήρχε μεταφορικό μέσο να μεταβούν στο αεροδρόμιο. Και όλα αυτά, ενώ τα ξενοδοχεία στην Αθήνα κλείνουν το ένα μετά το άλλο και ενώ ο Πρωθυπουργός συγκαλεί εκτάκτως συσκέψεις για επικοινωνιακή αντεπίθεση της χώρας στις αγορές του εξωτερικού, προκειμένου να μην χαθεί η φετινή τουριστική περίοδος, με δυσθεώρητες αρνητικές επιπτώσεις στην εθνική οικονομία. Κάποιοι  επιλέγουν να ακυρώσουν την προσπάθεια αυτή.

Μια άλλη χρονιά και υπό άλλες συνθήκες μία τέτοια απεργία ενδεχομένως να λειτουργούσε ως μοχλός πίεσης, πλέον όμως δεν έχουμε τίποτα να χάσουμε διότι δεν έχουμε πλέον αντικείμενο εργασίας, δεν υπάρχουν τουρίστες να διακινήσουμε και αυτοί που έμειναν όταν πληροφορηθούν τι τους περιμένει στις ημέρες της απεργίας θα χαθούν και αυτοί. Ήρθε η ώρα ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του