Αν και η συνολική επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια της Ευρώπης αυξήθηκε κατά 3,2% τον Ιανουάριο του 2012 σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2011, Όμως ο αριθμός των πτήσεων στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια μειώθηκε σημαντικά, κατά -2,1%.
«Τα στοιχεία του Ιανουαρίου κρύβουν μια ανησυχητική προοπτική για τους επόμενους μήνες», σχολίασε. ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του ACI Europe . «Η φαινομενική αντοχή της επιβατικής κίνησης σχηματίζει μια μάλλον αντιφατική εικόνα, με τους αερολιμένες εκτός ΕΕ να εμφανίζουν αύξηση κατά 12,2%, ενώ τα αεροδρόμια της ΕΕ μόλις 1,4%. Οι πτήσεις προβλέπεται να μειωθούν περαιτέρω, ύστερα και από το κλείσιμο της Spanair και της Malev -για να μην αναφέρουμε και τη νέα πίεση των τιμών του πετρελαίου».
Τα αεροδρόμια που δέχονται πάνω από 25 εκατ. επιβάτες ετησίως (ομάδα 1) ανέφεραν μέση αυξομείωση 4,6%. Αυτά που δέχονται 10-25 εκατ. επιβάτες (Ομάδα 2) ποσοστό 2,9%, όσα αεροδρόμια δέχονται μεταξύ 5 και 10 εκατ. επιβάτες (ομάδα 3) 0,6% και, τέλος, τα αεροδρόμια με λιγότερο από 5 εκατ. επιβάτες ετησίως (Ομάδα 4) ανέφεραν μέση αυξομείωση 2,4%, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2011. Η ίδια σύγκριση του Ιανουαρίου 2012 με τον Ιανουάριο του 2010, δείχνει μέση αύξηση 12,7%, 10,0%, 7,9% και 10,6% αντίστοιχα.
Παραδείγματα αερολιμένων που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση της επιβατικής κίνησης ανά ομάδα, κατά τη σύγκριση Γενάρη 2012 με τον Ιανουάριο του 2011, περιλαμβάνουν:
- Ομάδα 1: Κωνσταντινούπολη “Ατατούρκ” (25,4%), Αντάλια (14,9%), Μόσχα DME (+13,8%), Βαρκελώνη (7,8%) και Φρανκφούρτη (5,5%)
- Ομάδα 2: Μόσχα SVO (20,1%), Βιέννη (9%), HEL Ελσίνκι (8,6%), Βερολίνο TXL (8,1%) και Όσλο (8%)
- Ομάδα 3: Κίεβο (14,6%), Τενερίφη TFS (11,9%), Βουδαπέστη (7.9%), Μασσαλία (6.7%) και Μιλάνο LIN (6,2%)
- Ομάδα 4: Βατρύ - Γαλλία (223,1%), Μπουργκάς (152,8%), Μπρνο (96,5%), Βίλνιους (65,3%) και Σκόπια (36,3%)
Η έκθεση της ACI Europe για την κυκλοφορία στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια - Ιανουάριος 2012 περιλαμβάνει συνολικά 174 αερολιμένες. Τα αεροδρόμια αυτά αντιπροσωπεύουν πάνω από το 88% της ευρωπαϊκής επιβατικής κίνησης.