ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Κόντρα Όλι Ρεν Νίκου Χουντή για τα 4 airbus της Ολυμπιακής



O ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής, έθεσε στην προς την Κομισιόν ερώτηση,  για  το θέμα της πώλησης των 4 Airbus της πρώην Ολυμπιακής στην τιμή των 31 εκατ. ευρώ, διευκρινίζοντας ότι “Η τιμή στην οποία πουλήθηκαν τα 4 Airbus, θεωρείται εξευτελιστική και σκανδαλώδης, με δεδομένο ότι, α) αγοράστηκαν περίπου προς 140 εκατ. ευρώ το καθένα, δηλαδή, 560 εκατ. ευρώ και τα τέσσερα, β) η αποτίμηση της αξίας τους από το Υπουργείο Οικονομικών και η κατώτερη τιμή που είχε θέσει το 2010 ήταν 100 εκατ. ευρώ, και γ) η προσφερόμενη τιμή της πλειοδότριας εταιρείας στον προηγούμενο άγονο διαγωνισμό το 2010, ήταν 95 εκατ. ευρώ”.

Καταλήγοντας στην ερώτησή του ο Νίκος Χουντής, εξέφραζε την ανησυχία “ότι και τα υπόλοιπα προς πώληση περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού δημοσίου θα έχουν την ίδια τύχη με τα 4 αεροσκάφη” και ζητούσε από την Κομισιόν να σχολιάσει την εξευτελιστική τιμή πώλησης των αεροσκαφών και να του παράσχει πληροφορίες για «την εκτιμώμενη τιμή πώλησης των περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού δημοσίου που πρόκειται να πουληθούν το προσεχές διάστημα” με βάση το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.
 ο Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κ. Ρέν, απαντώντας στον Νίκο Χουντή, υιοθετεί την πολιτική του ‘ξεπουλάμε όσο-όσο’, υποδηλώνοντας ότι αυτή ήταν η “αγοραία τιμή” των Airbus, τονίζοντας, συγκεκριμένα, ότι “Σύμφωνα με τον Νόμο 3986/2011, τα περιουσιακά στοιχεία που είναι έτοιμα για ιδιωτικοποίηση πρέπει να πωληθούν στις ισχύουσες αγοραίες τιμές. Η Επιτροπή δεν διαθέτει πληροφορίες που υποδηλώνουν ότι τα περιουσιακά στοιχεία που αναφέρονται στην ερώτηση (τέσσερα μεταχειρισμένα αεροσκάφη Airbus) πωλήθηκαν κάτω από την αγοραία τιμή τους”.
Επίσης  απάντησή του ο αρμόδιος Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κ. Όλι Ρέν, αφού δηλώνει ότι «Η Επιτροπή γνωρίζει τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς και την έλλειψη ζήλου εκ μέρους των επενδυτών για την αγορά περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού δημοσίου που υπάγονται στο πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης. Λόγω των χαμηλών αγοραίων τιμών και τη διάρκεια τεχνικής προετοιμασίας για τις δεδομένες συναλλαγές, οι στόχοι της ιδιωτικοποίησης για τα επόμενα έτη αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω. Παρ'όλα αυτά, παραμένουν ως μεσοπρόθεσμος στόχος τα 50 δισ. ευρώ», διευκρινίζει ότι «Η Επιτροπή γνωρίζει τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς και την έλλειψη ζήλου εκ μέρους των επενδυτών για την αγορά περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού δημοσίου που υπάγονται στο πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης».

Καταλήγοντας ο κ. Ρέν και απαντώντας στο αίτημα του Νίκου Χουντή να δοθεί ο κατάλογος με τις εκτιμώμενες αξίες των περιουσιακών στοιχείων που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν το αμέσως προσεχές διάστημα, αρνήθηκε να δώσει τα σχετικά στοιχεία με το απαράδεκτο επιχείρημα ότι «η εκτιμώμενη αξία εκάστου ιδιαίτερου περιουσιακού στοιχείου αποτελεί εμπορικά ευαίσθητη πληροφορία και δεν επιτρέπεται στην Επιτροπή να αποκαλύπτει τις εκτιμώμενες τιμές που παρέχονται από το Υπουργείο Οικονομικών ή/και το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.