Την αναγκαιότητα κατασκευής δεύτερης εγκατάστασης μονάδος τελεφερίκ στην Σαντορίνη αναφέρει στην επιστολή της προς Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Σηφουνάκη Νικόλαο Και κοινοποίηση στους
1. κ. Νικητιάδη Γιώργο / Υφυπουργό Πολιτισμού & Τουρισμού
2. κ. Πάλλη Αθανάσιο / Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής ΥΠΑΑΝ
3. ΥΠΕΚΑΛ / ΓΓΧΑΠ / Διεύθυνση Χωροταξίας Τμήμα Ε΄, Υπόψιν κ. Ζέικου
4. κ. Ζήκο Κωνσταντίνο / Πρόεδρο ΕΟΤ
5. κ. Μαχαιρίδη Ιωάννη / Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου
6. κ. Ζώρζο Αναστάσιο – Νικόλαο / Δήμαρχο Θήρας
7. Ένωση Λεμβούχων Θήρας / Υπόψιν κ. Προέδρου Γ. Κανακάρη
8. Εταιρείες – Μέλη μας
Η επιστολή έχει ως εξής
κ. Υπουργέ,
Αναφερόμενοι στο θέμα της Περίληψης, εν συνεχεία και της συναντήσεως που είχαμε προ καιρού στο Γραφείο σας μαζί με τον κ. Δήμαρχο Σαντορίνης, θα θέλαμε, ως εκπρόσωποι των εφοπλιστικών – διαχειριστικών εταιρειών και άλλων φορέων της κρουαζιέρας, να υπενθυμίσουμε την αναγκαιότητα κατασκευής δεύτερης εγκατάστασης – μονάδος τελεφερίκ στην Σαντορίνη για τους λόγους που παρατίθενται:
1. Η σημερινή υποδομή είναι εντελώς ανεπαρκής να ικανοποιήσει τις ανάγκες μεταφοράς των χιλιάδων τουριστών προς την πόλη, από το σημείο αποβίβασης στη Σκάλα Φηρών, που πραγματοποιείται με τα σκάφη της Ένωσης Λεμβούχων από τα κρουαζιερόπλοια, ένεκα της έλλειψης λιμενικής υποδομής.
2. Η παραμονή των κρουαζιερόπλοιων στον Όρμο της Σαντορίνης διαρκεί κατά μέσο όρο 6 ώρες και οι αποβιβαζόμενοι πρέπει να μεταφερθούν στη πόλη και τα άλλα αξιοθέατα του νησιού σε σύντομο χρόνο, προκειμένου να προλάβουν να επιστρέψουν στα πλοία των.
3. Και ενώ η αποβίβαση των τουριστών από τα κρουαζιερόπλοια στη Σκάλα Φηρών ή το λιμένα Αθηνιού πραγματοποιείται με άψογο και υποδειγματικό τρόπο από τα σκάφη της άριστα οργανωμένης Ένωσης Λεμβούχων, το πρόβλημα παρουσιάζεται στην εν συνεχεία εναέρια μεταφορά αυτών, από την Σκάλα που αποβιβάζονται, προς την πόλη των Φηρών, δεδομένου ότι η υπάρχουσα υποδομή του τελεφερίκ είναι εντελώς ανεπαρκής, μεταφέρουσα το ανώτερο 650 άτομα την ώρα, τη στιγμή που οι αποβιβαζόμενοι τουρίστες με τα σκάφη της Ένωσης Λεμβούχων φτάνουν την περίοδο αιχμής και τους 6.500 επιβάτες την ώρα.
4. Θα πρέπει επίσης να τονίσουμε ότι, οι ανάγκες εξυπηρέτηση των τουριστών είναι άμεσες και δεν επιδέχονται άλλων καθυστερήσεων, δεδομένου ότι στις γειτονικές χώρες εκτελούνται συνεχώς έργα υποδομής και ανάπτυξης των λιμένων με σύγχρονες εγκαταστάσεις και οι διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων δεν μπορούν να παραγνωρίσουν αυτά και να παραμείνουν για πολύ στα προγράμματα του παρελθόντος, αφού η έλλειψη υποδομής, όπως αυτή της περίπτωσης του νησιού, δεν διευκολύνει την μεταφορά των επιβατών – τουριστών στην πόλη.
5. Θα πρέπει ακόμα να ληφθεί υπόψη ότι, με το έργο αυτό αναμένεται και η αποσυμφόρηση του λιμένα Αθηνιού, όπου προβλέπεται κανονικά να εξυπηρετεί τα πλοία της ακτοπλοΐας, που μεταφέρουν χιλιάδες επιβάτες και οχήματα ιδίως την περίοδο του θέρους. Στο λιμένα αυτό αναγκάζονται σήμερα να αποβιβάζονται παράλληλα και χιλιάδες τουρίστες από τα κρουαζιερόπλοια, γιατί δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από την υπάρχουσα εναέρια εγκατάσταση (τελεφερίκ), όπως προαναφέρεται. Έτσι δημιουργείται το αδιαχώρητο, ένεκα ελλείψεως στο λιμένα ικανών κρηπιδωμάτων αλλά και χερσαίας λιμενικής ζώνης για τη στάθμευση των οχημάτων και την παραμονή των επιβατών.
6. Σας γνωρίζουμε ακόμη ότι, οι εταιρείες μέλη μας που διαχειρίζονται κρουαζιερόπλοια, έχουν δηλώσει πως δεν μπορούν να δεχτούν άλλο τη συνεχιζόμενη αυτή κατάσταση ταλαιπωρίας των τουριστών και δεν θα παραγνωρίσουν την πρόκληση φυσικά των άλλων λιμένων γειτονικών χωρών, όσον αφορά τις προσφερόμενες σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις.
7. Όπως απεδείχθει στον χρόνο των ενεργειών για το έργο, έπρεπε να προηγηθεί σχετική νομοθετική ρύθμιση, που να επιτρέπει την εκτέλεση έργων στο απόκρημνο – Καλντέρα της νήσου, και αυτές τις διαδικασίες ανέλαβε το Υπουργείο σας, όπως επιβεβαιώνεται με το ύπερθεν σχετικό.
Επισημαίνεται για μία ακόμη φορά η σοβαρότητα της κατάστασης και τα οφέλη που προσδοκώνται από την δραστηριότητα αυτού του κλάδου της Τουριστικής Ναυτιλίας – Κρουαζιέρας, τόσο για την εθνική οικονομία όσο και για την τοπική κοινωνία.
Η Ένωση μας που παρακολουθεί την όλη υπόθεση, οφείλει να ενημερώσει της διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων σε όλο τον κόσμο, σχετικά με την αναμενόμενη από πολλού κατασκευή της νέας και τόσο αναγκαίας εγκατάστασης σύγχρονου και με μεγάλη μεταφορική ικανότητα τελεφερίκ, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του παρόντος αλλά περισσότερο του άμεσου μέλλοντος.
Προς τον σκοπό αυτό, κρίνουμε ότι θα ήτο χρήσιμη η παρουσία όλων στην προγραμματιζόμενη από τον κ. Δήμαρχο Θήρας σύσκεψη, στην οποία θα παρευρεθούμε και εμείς με εκπροσώπους μας, προκειμένου να παρέξουμε κάθε χρήσιμο στοιχείο που θα μπορούσε να βοηθήσει στις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν, ώστε να επισπευθεί το έργο.